maandag, mei 21, 2012

Als een zeventienjarige (Voorstellingsvermogen)

Vorig jaar. Voor het eerst op trektocht. In Zuid-Limburg, met m’n rugzak om. Alles deed pijn. M’n benen, knieën, heupen, schouders. Ik voelde me een bejaarde. Wat ik volgens mijn kinderen ook ben - 'oude man' - maar dat terzijde. Ineens herinnerde ik mezelf als zeventienjarige – op vakantie, liftend en rondtrekkend in Frankrijk. Eerst uit chagrijn: toen ging het nog prima! Hoe makkelijk ik liep, met een rugzak om die drie keer zo zwaar was. Ik merkte dat ik anders begon te lopen. Sterker nog, ik was al anders aan het lopen. Fiefer en kwieker, in bejaardentermen. Sneller, lichter. Ik voelde me als degene waar ik aan dacht: een zeventienjarige. Zo werkt het dus. Je stelt je iets uit je eigen geschiedenis voor en zo ga je je weer voelen. Wat je dus met je geest kunt doen. Sindsdien denk ik aan die zeventienjarige jongen als ik even geen puf meer heb. Het helpt.

2 reacties:

Dat is ook mijn ervaring. Bijzonder hoe sterk onze geestkracht is :).

Ria

Deze ervaring helaas nog niet opgedaan. Maar denk wel dat het zo werkt. Was toch al van plan om met de rugzak er op uit te trekken. Heerlijk op deze wijze weer energie te krijgen. Leuke artikelen overigens, zal deze blijven volgen.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More